Min dag

Idag har jag tränat PilatesAerobic i 45 min sedan körde jag 20 min på Crossen (; Hur skönt som helst. Ska helt klart träna i morgon också. Jag ska även fara in till skolan får ta den röda sportbilen in (; ska fara en sväng förbi Maria och lämna igen en kostym. Love life! I dag har jag även läst klart allt till Arbetsrätten, och börjat "tentaplugga" hah eller inte riktigt men jag har börjat gå igenom de vi hittills har gått igenom. Fortsättning följer i morgon...

Hittade denna artikel på Salong K:
http://www.salongk.se/artiklar/2009/02/15/93883342/index.xml

Den handlar om en psykoanalytikern Tomas Böhm som anser att: Lycklig och singel -  är en omöjlig kombination. Citat: "- Man vill inte leva sitt liv utan närhet och förtrolighet. Det finns inga glada singlar när man skrapar på ytan, precis som jag tror att det inte finns glada horor. Att det är självvalt är något man intalar sig för att kunna hantera situationen, säger han enligt expressen.se.". 

Till viss del anser jag att hans tes om att ingen är singel frivilligt är sann. Alla vill hitta någon att dela sitt liv med, någon som får en att växa. Ömsesidig kärlek is the shit! Vilket är en anledning till att jag tycker att strula runt beteendet är en stor bedrift, waste of time. Jag håller även till fullo med Amelia Adamo som sade i artikeln: " Ett liv tillsammans med någon innebär en djävulsk massa kompromisser. Ju längre man väntar desto svårare blir det att lära sig dela livet med någon annan".

Vilket innebär att man ska försöka hitta sin själsfrände istället för att slösa sin tid på att intala sig om att man är en lycklig singel och att det är självvalt. Men som sagt detta är min åsikt. Så hur andra vill leva sitt liv är helt upp till dom. Men jag har alltid tyckt att kärlek är det största som finns och att jag är sååå lyckligt lottad att ha hittat min drömprins ♥


Nu ska jag se ett avsnitt av SATC (min favvo-serie som får mig att vara lyckligt skattad över mitt livs kärlek) och dricka en kopp örtteá och ta en frukt (; 

Sov så gott!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0