Min dag

Efter frukosten kokade jag en till kopp med mitt underbara vita teá/skogsbär, min nya favorit! Satte mig i sängen och fortsatte att läsa men när jag endast hade 15 sidor kvar av de 100 sidor jag hittills hade läst så upptäckte jag att jag hade läst alla dessa sidor i onödan, f*n. Det finns som sagt en ny Diskrimineringslag där alla de tidigare diskrimineringslagarna finns samlade. Jag har beställt boken med den nya lagen men på något konstigt sätt så tolkade jag det uppdaterade schemat som korrekt. Eftersom på arbetsrättsschemat fanns det angivet ca 115 sidor i en annan arbetsrättslig bok som vi har till kursen och när jag kollade på schemat såg det ut som att den nya boken fanns angivet så jag tänkte att jag skulle läsa de 115 sidorna först och sedan läsa boken på 166 sidor. Men tjii fick jag, när jag insåg att den nya boken inte stod med på schemat och då förstod jag att de 115 sidorna inte är relevanta. Hah ja nästa gång ska jag banne mig kolla nogare. 

Fick veta lite om de tidigare utsprida lagarna och om dess verkningar det kan ju vara bra att kunna...not ;P Ajja jag började hursomhelst att läsa i den nya korrekta boken och den var mycket lättläst så det var ju bra. Ska fortsätta läsa den i morgon. 

Jag har inte bara läst idag utan jag har även tränat på Crossen i 20 min till Oprah. På tal om Oprah, jag såg på Oprah igår eller var det i förgår, hursomhelst så handlade det om speciella barn och en som jag fastnade för speciellt och många andra var berättelsen om lille Eliot, se själv:


I dagens program (repris) så fick lille Eliot en lillasyster Hazel :D Såå sött! Tänk på att uppskatta varje dag som du får vandra på denna jord och vara glad över att du lever. 

Efter glädjetårarna över denna otroliga nyhet körde jag ett 30 minuters Pilatespass. Sedan åt jag lunch till Rachel Ray (; Sedan hoppade jag i duschen och efteråt skulle jag sätta mig för att fortsätta läsa men ögonen bara for igen hela tiden, jag var såå trött. Jag fattar inte varför. Så jag bestämde mig för att ta en powernap i 20 min som blev till 1 timme. Men lika trött är jag for det, hah. 

I morgon, ska jag kanske fara in till stan med J, har inte bestämt mig ännu. Jag och M ska ut i morgon. J,a jag Sophie ska ut på krogen, hah det hör inte till vanlighet, men plötsligt händer det ;P Ska hänga hos M innan vi drar oss in mot krogen. Har dricka och allt fixat inför morgonkvällen, är dock inte 100% säker inför outfiten, därför tänkte jag fara till stan, hmm får se hur det blir med den saken. 

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig är hur trött som helst. 

God natt!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0