Läggdags

Efter varje avsnitt av advokaterna känner jag,att detta är exakt vad jag vill bli. Nyckelordet för mig utsago beträffande att bli en försvarsadvokat är definitivt att jag vill kunna hjälpa dessa människor och att alla har rätt till försvar. Ingen får bli oskyldigt dömd och alla har rätt till en rättvis dom. Visst det finns skavanker i det svenska rättssystemet men det är ju något vi måste jobba på för att förbättra. Jag är gärna en del av denna process till ett bättre rätts Sverige. 

Alla vägar är bra vägar så vi får se om detta är min drömmars väg eller om det endast förblir till en tanke. Föresten lilla A skulle komma till oss idag men han har fått magsjuka. Lill stackarn. Det känns bäst att han får vara hos sin mamma någon dag till så att inte vi blir smittade och måste ta ledigt från jobb och skola och istället kan få en frisk kille till oss. 

Nu ska jag i alla fall koka mig en kopp örtteá och se ett avsnitt (; 

God natt!

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0