Det var ett tag sedan

Jag mådde så här dåligt som jag har mått idag. Har legat i soffan hela dagen och inte orkat göra något annat. Det är enormt tråkigt att bara titta på TV en HEL DAG! Känner med rastlös men på samma gång helt slutkörd. Ställer jag mig upp känns det som att världen rasar samman, huvudet håller på att sprängas, öronen tjuter, nacken gör ont, käken är fortfarande "ur led", och hela kroppen värker och sååå jag har frusit. 

Som ni kanske förstår valde jag att stanna hemma idag, vill inte smitta min älskling. Jag ringde till vårdcentralen för att rådfråga om vad jag skulle göra, om jag kanske skulle komma in för att kolla så att jag inte har öroninflammation. Men hon sa att det var för tidigt ännu och mina öron nog gjorde så ont eftersom jag har väldigt väldigt känsliga öron. & med tanke på att det var snöstorm igår när jag for in till skolan och hem utan mössa (klantigt), dock luvan på men iaf. 

Förut när jag spelade fotboll hade jag till och med på mig en buff (pannband) på SOMMAREN om det blåste ute eftersom mina öron är jääätte känsliga. Så hon på vårdcentralen sade att jag mest troligen hade fått en förkylning som mest påverkade mina öron eftersom jag inte är speciellt snorig. 

Jag hoppas att jag mår bättre i morgon för jag vill verkligen till min älskling. Jag gjorde dock ett klokt val att inte fara till honom idag, kul att umgås med mig i detta tillstånd, sängliggande och en massa stönande om mitt onda huvud och öron och ja ALLT!. Har till och med ont i mina leder, mage samt rygg, gud vad perfekt! Börjar känna mig gammal och som en mes som tror att jag ska dö bara för att jag har en förkylning, men det var länge sedan jag hade en sådan här jobbig förkylning (ont överallt).

Det är på sådana här dagar som man uppskattar att få vara frisk. Att bara få sitta i sängen och läsa "härlig" kurslitteratur, ta en kopp téa, se fram emot helg med sin älskling men nej istället ligger jag i mig säng med hundra ton på min skalle och tänker att jag borde ha gått och lagt min för länge sedan. 

Så gott folk, god natt! 

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0