Vaccinerad!

I går gick jag och älsklingen och vaccinerade oss på kyrkanshus, vi hade bokat tid tidigare i veckan! Jag hade väl ställt in mig på att jag säkert skulle få ont i armen eftersom jag fick jätte ont när jag tog hepatit sprutan för några månader sedan. Men jag fick verkligen JÄTTE ont! Vi blev båda lite halv febriga och P fick lite ont i halsen på kvällen och när jag vaknade i morse kändes det som att jag hade blivit misshandlad. Mitt huvud höll på att sprängas, hade ont i alla leder och kunde knappt stå upprätt. Armen gjorde svin ont, P fick hjälpa mig på med min tröja för det gjorde så fruktansvärt ont. Jag skulle till råga på allt också vara ombud i ett familjemål kl. 10.00 så det var bara att sätta på sig ansiktet (sminka sig) och bita ihop. Fick som tur var åka in med P.

Jag hörde till den minoritet/majoritet som inte tänkte vaccinera sig, mest för att jag redan tror att jag har haft influensan och eftersom det har blivit en sån stor grej av den. Det dör ca 2000 människor i "vanlig" influensa i Sverige varje år och hur många har dött av svininfluensan, 20? Hela grejen med massvaccination har fått mig att inte alls vilja vaccinera mig. Är den tillräckligt testad? vad innehåller den? vad får man för bieffekter om 1 dag, 1 månad, 10 år? påverkar den nästa generation? alla sådana frågor som det inte finns något svar på.

Men eftersom jag de senaste veckorna har börjat tveka på om jag kanske inte ska ta sprutan i alla fall så blev det att ta den nu när P ändå ville ta den. Lite tog jag den även för att skydda de människorna som faktiskt inte kan vaccinera sig på grund av bieffekterna och som faktiskt löper stor risk att dö om de faktisk skulle få influensan, inte bara svininfluensan. Jag har några närstående som skulle dö om de fick en minst liten förkylning och det vore ju inte kul om jag smittade ner dom.

Jag har varit allmänt trött hela dagen och har fruktansvärt ont i nacken och huvudet och lite ont i armen fortfarande men jag hoppas att det har gett med sig till imorgon.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0