Min helg...

Fredag: Vaknade hyffsat tidigt och började med att äta frukost och läsa tidningen för att sedan sätta igång med pluggandet. Pluggade bara en liten stund för att sedan gå och duscha och fixa mig för att fara in till stan och sedan hämta upp P på universitetet. Väl på stan köpte jag nylonstrumpisar eftersom mina favoriter har gått sönder (H var i farten) och jag behövde ett par till söndagsdopet av V. När jag hade hittat mig tre par, det var ett speciellpris "Tag tre betala för två". När jag kom till P visade det sig dock att jag hade tagit ett par mörkblå strumpbyxor fast jag ville ha ett par svarta, no! Efter mitt köp for jag och hämtade upp P och så körde vi hem till honom.

När vi kom "hem" var det bara att börja baka smörgåstårta. Jag och P är nämligen "släktens" smörgåstårtsbagare. Är det någon tillställning så är det alltid vi som ska baka. Visst det är kul att dom uppskattar våra goda och läckra tårtor men det är väldigt jobbigt att göra dom. Så vi gjorde klart "geggan", skar upp bröden och gjorde klart fyllningen. Sedan åt vi hämtpizza som P:s syster F och sambo hade köpt. Det är alltså P:s syster F:s dotter V som döptes på söndagen. Efter pizzan städade vi P:s rum, det tog sin tid men det var skönt när det var klart. Vi kollade även vad P hade för flytta hemifrån grejer fast de mesta av hans grejer ligger i förrådet och där är det hur mycket saker som helst så vi fick inte fram alla grejer.

Efter städningen och inveteringen gick vi ut med Hebbe. Och sedan myste vi i soffan bara vi två ♥

Lördag: Vi vaknade ganska sent kring 11-tiden och åt frukost och satte sedan igång med dekoreringen av tårtorna vi gjorde fyra stora tårtor samt en laktos & glutenfri tårta. Hela garneringen och städning samt disk tog 6 lååånga timmar. P blev dock klippt däremellan, så snyggt som vanligt! (hans mamma är frisör). När jag och P var klar tog vi med A och for och köpte hem mat, det blev hamburgare till P, A och M (P:s lillasyster) och en lövstek till mig, mums ;) Vi orkade verkligen INTE laga någon mat efter allt bakande.

På kvällen såg vi två stycken filmer och åt egen popade pop-corn, glögg, citronvatten och godis!

Söndag: Denna dag var det som sagt dop för V. Jag och P stod med F & N samt lilla V och även H (P:s andra systerdotter), P fick hälla upp vattnet i "skålen" och jag torkade av pannan på V. Det var riktigt kul att vi fick vara delaktiga i dopakten. P:s syster M sjöng även en jätte vacker låt till V, så vackert att man blev tårögd. M är så duktig på att sjunga och spela instrument, riktigt musikalisk!

Efter dopet var det fika på församlingsgården. Smörgåstårtorna var goda som vanligt och även gräddtårtorna som F bakat och kladdtårtan som M bakat. Efter fikat for vi hem till P och pluggade ett tag, och P skrev på sitt CV och Personliga brev.

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0