Mellandagsrea!

På lördagen for vi in till stan. Vi köpte aldrig några julklappar till varandra i år eftersom vi istället tänkte gå på mellandagsrean och köpa något tillsammans som ex. flytta hemifrån grejer. Vi hittade ett set med knivar och så köpte vi en jätte snygg karaff + två glas, detta fick bli vår julklapp till varandra. Vi ska som sagt flytta ihop till våren/sommaren så vi ska försöka köpa det mest innan dvs. köksartiklar och sådant. Det är lite svårt att köpa köksbord och stolar, soffa och sådant nu eftersom vi inte vet hur vår lägenhet kommer att se ut, om vi rymmer en stor hörnsoffa osv. Vi kommer dock att få med oss både köksbord och stolar samt soffa + bord, TV, Dvd ect. när vi flyttar (frågan är som sagt bara om vi får plats med dom).

Jag tänkte försöka nu under dagarna att kolla runt på olika Internet sidor och se om jag hittar något fynd. Tänkte kolla efter en vattenkokare osv.

Efter stan, där jag för övrigt träffade på tre gamla ledarskapsklasskompisar från gymnasiet, trevligt! Alltid kul att höra vad folk har för sig, for vi hem till P igen. Där spelade vi Wii ;) Det är riktigt jobbigt faktiskt men kul, P:s kusin J hade fått Wii i julklapp. Sedan innan kl. 17 gick jag med P:s mor och Hebbe (P:s familjs hund) till P:s mormor och morfar eftersom vi skulle äta kalkon/julmiddag där. Som vanligt var det mycket gott! Och massor med mat och fika, herregud vad man äter vid juletider!

P:s systerdotter H är så förtjust i P, mycket tror jag beror på att P leker väldigt mycket med henne samt att han ibland är alldeles för snäll. Något jag inte tycker om! Bland de värsta jag vet är gnälliga barn och barn ska inte få som dom vill genom att gnälla för tro mig då blir dom bara ännu gnälligare eftersom dom vet att dom får som dom vill tillslut. Sedan att H:s föräldrar tillåter sin dotter komma och gnälla hos P (och alla andra förövrigt) att hon vill leka med honom under middagen tycker jag är knäppt att dom tillåter! H ville såklart följa med oss hem, så hon klängde sig fast runt P:s ben och sedan kring mina och var helt inställd på att hon skulle med oss, hon försökte ta ner sin overall, såklart kunde hon inte följa men det är ganska sött att hon tycker om oss så mycket. 

Som tur är det inte vårt barn iaf och jag hoppas verkligen inte att P kommer att vara så snäll med våra barn för då lär jag vara "dumma mamma" och P "snälla pappa". Barn måste ha gränser/rutiner och samtigt en massa KÄRLEK! Det tror jag är den bästa kombinationen för glada barn och föräldrar samt för andra.

Efter middagen och efterrätt, och ännu mer fika for vi hem till P, för att packa hans väska för att fara till mig. Väl hos mig såg vi den otecknade Robin Hood. Jag har aldrig sett den förut, snacka om att detta blev en kult-jul ;)    

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0