Julafton

Jag vaknade hyffsat tidigt, åt frukost med resten av familjen, duschade och åt julgröt till lunch. Innan lunchen insåg jag att jag endast hade 1 mini-piller kvar (great!), så jag och J körde in till Coop eftersom vi såg på Internet att Apoteket skulle ha öppet från 11-19, Men när vi kommer dit inser vi att det inte alls är öppet och så lyckades jag tappa bort J, eller han var helt spårlöst försvunnen trots att det knappt var 10 personer som befann sig på COOP. Nu i efterhand vet jag att det var för att han köpte en julklapp till mig och min bror (varsin kokbok) så därför hittade jag han inte bland ljusrören (dit han skulle). Men efter 15 min hittade jag honom. Det kändes verkligen konstigt att behöva sitta i en bil på julafton, och pillerlös dessutom!

Det var lite kul när mamma berättade för min bror att vi skulle fara till apoteket för att köpa piller till mig för att det inte skulle bli något barn. Då sade min bror "du behöver inte köpa några piller, jag är redo att bli morbror"! haha jasså. Efter min och J:s färd for vi ner till mina kusiner där vi detta år skulle fira jul (vi firar jul varannat år hos oss och varannat år hos mina kusiner som bor några hus ifrån). Vi hann precis innan Kalle Anka och hans vänner började. Det är tradition i vår familj att alla ser på Kalle Anka! Efter Kalle Anka, som vi åt en massa julgodis till som mjukpepparkaka, godis och dylikt orkade vi inte gå upp ur soffan utan vi alla såg lite sporodiskt på Kan du vissla Johanna!

Sedan åt vi julbord, mums! Så efterlängtat och så gott! Men som allt tog jag lite för mycket på tallriken, att man aldrig lär sig. Efter den goda middagen såg jag för första gången någonsin, Karl Bertil Jonsson! Efter Karl-Bertil hade vi julklappsöppning, vi hade ingen tomte i år och den som var mest "missnöjd" över det var mammas sambo, hah! Det var min kusin S som delade ut julklapparna. Jag fick många fina klappar! Fast det är ju ändå roligast att ge bort klappar till andra!



Efter julklappsöppningen var det mer fika men vi alla var supertrötta. All stress innan julen tar verkligen kål på en. Även fast jag & P var 1 hel vecka före julafton klar med alla julklappar. På kvällen såg vi en film som jag somnade till, så när jag vaknade gjorde jag mig klar för sängen och gick och la mig.

/ Sophie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0