Påskafton

På lördagen vaknade vi kring 10-tiden, åt frukost. Sedan fick jag stress packa allt som skulle med till P, snowboarden, varma kläder, vanliga kläder m.m. Eftersom vi skulle hämta P:s mormor och morfar på flygplatsen kl. 11.40 så det hann bli riktigt stressigt men jag lyckades få med mig allt. Fyllde P:s bil ;P

Efter att vi hade hämtat upp P:s mormor och morfar var det lunch hos P. Flygande Jacob, mmm! Efter lunchen bestämde vi oss för att åka ut till P:s stuga ut på ön. Så vi klädde på oss och fixade med oss fika och mat för att köra ner till hamnen och sedan med skoter ta oss till stugen. Väl i stugan så var P:s kusin där med sin nya flammas barn, P:s faster och R, samt en annan kusin till P, J & hans tjej C. 

Det var trevligt men tyvärr så blev det värsta dimman och började blåsa kallt så vi bestämde oss för att äta hemma hos P istället för att grilla hamburgare vid öppna elden eftersom det blåste och var jävligt. När vi kom hem från stugan spelade jag och P lite Playstation 3, hah ;P Det var faktiskt skoj och jag är ju en före detta PS nörd så visst fanns mina speltalanger kvar, trots att jag var väldigt ovan med de nya knapparna som PS 3 har eftersom när jag var PS nörd så spelade jag PS 1 och lite PS 2 så det var lääänge sedan. 

Vi spelade till hamburger middagen. På kvällen såg vi Robinson. Kan ibland tycka att det är lite småjobbigt att se TV, eller framförallt då Robinson (ser inte så mkt TV annars) när P:s syster F är där med sina barn, eller framförallt då H eftersom V sover ju mest. Hon hinner alltid bli så himla trött och skriker för att hon vill se film, hon ser hur mkt Vhs filmer som helst så det är inte så konstigt att hon blir arg när vi "vuxna" helt plötsligt vill ha TVn för oss själva. Vilket är en helt naturlig reaktion för ett litet barn. Men så är det ju med småbarn det är inte direkt lugn och ro. Tur att det är några år kvar för vår del. 

Efter Robinson åt vi ost och kex och drack ett glas rött. Det var riktigt gott trots att jag var hur mätt som helst innan men det slank ner några kex i alla fall. Efter käkandet gick vi ut och gick med Hebbe och Urd (F:s hund) på en kvällspromenad. det var mysigt. 

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0