När man talar om trollen

Just efter att jag hade skrivit klart förra inlägget så kommer E (grannpojken)  in i mitt rum och säger att min dörr är garaget till hans bil så han försöker köra in (A:s batteridrivna Volvo) i mitt rum, dessvärre så var batterierna lite dåliga så det mesta som hända var en massa oljud. Men efter några minuter så gick dom iväg och lekte någon annanstans ;P Men efter ca 30 min kommer E in i mitt rum igen och ska gömma sig, han och A lekte kurregömma så han kom in och skulle gömma sig i mitt ostädade rum, med underkläder på golvet (rena ;P) efter att jag hade varit hos P samt en massa andra kläder, papper (pluggpapper) väskor m.m. Ett rent kaos men där skulle minsann E gömma sig under mitt lilla bord där skrivaren står, jag förstår inte hur man kan rymmas därunder men det gjorde han ;) 

Det är rart med barn trots att jag är inne i en, jag vill inte ha barn period, det är faktiskt första gången någonsin. Men det är nog mest mentalt eftersom jag absolut INTE vill ha barn nu. Jag vill dock gärna ha barn när jag är ca 25-27. Det konstiga är att jag har ALLTID älskat barn, vilket jag såklart fortfarande gör MEN det är först nu den senaste tiden som jag har förstått vilket enormt ansvar det innebär att skapa en annan människa till denna värld. Man skulle väl kunna säga att jag ser inte bara alla dom positiva sakerna med att få barn utan även de negativa, sådant som lätt glöms bort eller lättare sagt sådant man inte vill se.

Jag tror absolut att det är viktigt att man ser barnskaffandet i sin helhet, alltså både de negativa och såklart de positiva sakerna med att få barn. Men visst självklart överväger väl dom positiva sakerna de negativa, men om man bara tror att det är positiv och att man ska få en gullig liten bebis som alltid är snäll då tror jag man blir besviken när ens bebis inte alltid är snäll och så gullig som man trodde. 

Som jag har sagt tidigare det är såå många saker jag vill göra innan jag ens skulle börja försöka få barn och jag tror att det är det som gör att jag i nuläget ratar hela grejen med barn eftersom det känns så långt borta. 

Lite små tankar innan läggdags, 

God natt!

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0