Helgupdate

Fredag: I fredags for jag som sagt till min P, anmälde mig även till ngn kurs till våren, mitt kurssökande fortsätter dock. Måste ta tag i det i morgon. Väl hos P var det städning av hans rum. Han hade kommit en bra bit på vägen men det tog ändå hela kvällen att bli klar. Vi gick igenom det mesta, från papper till kvitton osv. Dammtorkade även hela rummet och dammsög... Det blev jätte fint och doftade så fräscht. Som sagt P:s städning i vanliga fall innebär, att plocka upp grejer från golvet, vilket jag kallar plocka ihop. Så i fredags blev det min variant av städning ;) 

P:s lillebror A fyllde 15 år så fredagen bestod även av tårtbak, inte för min och P:s del dock ;p Vi stod för ätandet! Efter städningen var vi båda så trötta att vi inte orkade se något på TV:n utan vi slocknade i sängen kring 23-tiden.  

Lördag: Vaknade upp tidigt, åt frukost lääänge. Efter frukosten firade vi A med tårta på sängen (& julmust) härlig start på dagen! Hah jag har aldrig riktigt förstått denna grej med tårta på sängen det är inte nyttigt eller speciellt gott på något sätt. Socker på morgonen är bläää, jag klarar till exempel inte av päronfil på morgonen, den är såå sött! Fika på sängen är väl okej nog för att jag tycker att man endast ska sova och (...!) i sängen, INTE äta! Men det är vad jag tycker.

Efter att vi hade firat A gick jag och P ut och gick med Hebbe och plockade påskris. Så i lördags blev det påskfint hos P. Under dagen kom det en massa folk för att fira A så det blev en massa tårta. Jag åt dock förvånansvärt lite, endast en bit av den goda marängtårtan och ja lite av chokladbollstårtan men då blev jag proppmätt. 

Jag tror att det beror min minskning av socker och andra onyttigheter. Börjar bli av med mitt sockerberoende ;) På kvällen såg vi Robinson och sedan filmen YesMan med Jim Carrey. Den var en helt okej film att fördriva lördagskvällen med. Blev inget godis. 

/ Sophie ♥  

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0