Annandag påsk

Vaknade upp med min älskling i bäddsoffan i det rum som vi alltid brukar sova i när vi är här uppe. Den var riktigt skön faktiskt och jag tror att vi sov skönast av alla (det lät så i alla fall). Sedan åt vi en gourmefrukost (som vanligt) och så for vi jag och P ut och åkte skoter. Ja det är lika romantiskt som det låter. Sååå himla mysigt. Vi fastnade dock någon gång men det hör ju till ;P Det var strålande sol och helt sjukt varmt med alla kläder. 

Efter några svängar så kom A och M ut också så då for vi iväg alla fyra, jag åkte med P såklart! Även dessa gånger fastnade vi några gånger eftersom snön var så mjuk, hade smält en hel del så man sjönk bara igenom och det var alltid jag och P så det blev en hel del skottande ;) 

Vi fikade, åkte mer skoter, åt lunch och fikade och sedan började vi bilandet ner till P. Det var jag och P i hans bil och resten var uppdelade i två andra bilar. Väl hemma hos på så åt vi en väldigt sen middag och efter middagen körde P hem mig. Lyx!



Väl hemma så såg jag att min vän Å som hade kommit hem i några dagar från Norge hade ringt, hon hade även ringt hem så jag ringde upp henne och hon frågade om jag ville komma och se film, självklart!

Innan jag gick till henne duschade jag packade upp allt jag hade haft med mig och det tog sin tid sedan gick jag till Ås. Det var så kul att ses igen sist var vid jul så det var ett tag sedan sist. Vår kompis F kom också så det blev hela det gamla gänget :D Så sjukt mycket vi har gjort tillsammans. 

Efter en liten pratstund och fika fixande satte vi oss i vardagsrummet för att se Systrar i Jeans 2, har dock inte sett 1:an men det var en riktigt härlig film och att den stundtals utspelade sig i Grekland gjorde den bara ännu bättre ;) 


Såå underbart med Medelhavet, det är något magiskt med det mörkblå/turkosa vattnet som inte riktigt går att beskriva med ord. Nog för att det ska bli underbart härligt att få bada och simma/dyka i klarblått vatten i Thailand men det är något speciellt med medelhavet.  



Efter filmen pratade vi om allt möjligt i många timmar, jag och f gick från Ås kl. 4 på morgonen. Jag kom i säng kl. 4.30 helt sjukt. Men så underbart kul! Vi ska träffas igenom i morgon för en promenad innan Ås far tillbaka till Norge.

/ Sophie ♥

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0