Update

Heyy hur är läget? Igår var det fredag och vilken stress det var på morgonen. Ibland vet jag inte riktigt hur jag disponerar min tid, jag gick upp strax efter 9. jag började min första föreläsning 10.15 det tar ca 15-20 min till skolan. Så direkt när jag vaknade gick jag och duschade och "fixade mig". När jag var klar var klockan 9.35 så då blev det till att stress packa allt som skulle med till P, fixa teet, ta med matlådan m.m. Jag hade fixat i princip allt och då var klockan 9.55 jag satte mig i bilen och skulle ta upp min mobil och insåg att den inte var där så jag fick springa till carporten slå koden och spring in och ringa efter min mobil för som alltid när man är stressad lägger man mobilen på något konstigt ställe så att springa runt som en tok var ingen idé utan jag ringde efter den och så klart låg den på köksbyrån där jag aldrig annars har stoppat den. 

Jag satte mig än en gång i bilen och när jag körde ut på vägen var klockan 10.05, PANIK! Jag visste inte ens vilket klassrum vi skulle vara i så jag ringde M men hon hade slagit av mobilen så jag försökte ta upp min Almenacka ur väskan på passagerarsätet, vilket jag lyckades med men när jag tittar upp har jag hamnat på andra körfältet, herregud vad tänkte jag med ? Är det värt att ta livet av sig för kolla vilket klassrum man skall ha föreläsning i  som man ändå kommer att komma försent till? 
 
När jag väl parkerat på skolans parkering och springer mot den byggnad jag skall vara i märker jag att det är lite kallt ute, men shit jag har alltså glömt min jacka!!! Hur lyckas man! Varför lär man sig aldrig ? Morgonstress i all ära bara för att den sköna sängen håller en kvar. Nä nu ska det bli ändring på detta. Tänk vad skönt att sitta och äta frukost i lugn och ro, ta sig en kopp teá se vad det är för väder ute (så man slipper frysa arslet av sig för att man trodde det skulle vara lika varmt som dagen innan), tända ljus, läsa tidningen, Men nej istället sover man till sista minut springer till bussen och glömmer det man skall ha med sig. 

/ Sophie ♥      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0