Hejsan!

Gud vilken dag! For till skolan klockan 8.47 för att plugga med A, M-Ö, E & M, vi satt med frågorna till klockan 16, vid tog dock paus för att äta lunch och en paus klockan 15 för att få lite energi genom godis (; Vi hann skriva "svar" till alla frågorna så nu är det bara att formulera hur man kom fram till dessa svar, vilket är det viktigaste inom juridiken. Jag tycker att det är jätte bra med sådana frågor eftersom man måste hitta underlag till sina svar, genom doktrin, lag, praxis vilket är jätte kul. Det är dock synd att doktrin vi använder oss av till dessa frågor i Handelsrätt II är Sakrätt avseende lös egendom eftersom boken har ett sådant himla dåligt upplägg vilket gör det svårt att hitta det man söker samt att texten ibland är helt obegriplig men det hör väl till. Nu ska jag snart lägga ner för ikväll, P ringer nog snart. 

Sedan blir det nog min vanliga kvällsrutin!

Här är en bild på mig från i sommar på Cypern hos min farfar (papo)

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0