Hej Bloggen!

Både idag och igår har det varit riktiga pluggdagar. Igår måndag for jag in till skolan och träffade M för att gå igenom övningarna till Fastighetsrätten vilket vi gjorde men när jag sedan kom hem visade det sig att dokumentet där jag hade skrivit mina svar hade försvunnit, det var mycket märkligt för jag kom tillochmed ihåg i vilket namn jag "sparade" dokumentet på men på något konstigt sätt sparades det inte. Men men M hade också skrivit ner svaren så vi gick igenom dom lite kort idag. Resten av min måndag gick åt till att skriva sakrätten, puuuh tur att det är bortgjort nu, herregud vad jag har hållit på med dessa frågor. 

Idag så var det som sagt inlämning av dessa sakrättsfrågor samt muntligt övningspass där den muntliga delen var en del av bedömningen. Vi hann dock endast gå igenom 3 frågor av 15 så man hann inte säga så mycket eftersom vi i halvklass är ca 50 personer. Men på dessa 3 frågor vi hann gå igenom har jag svarat "rätt" på, har kommit fram till ungefär samma svar, både mer eller mindre utförligt! 

Jag har även börjat en ny kurs idag eller jag bestämde mig för några dagar sedan att jag skulle börja den men idag var det första dagen som jag satte mig in i kursen. Den kurs jag har börjat är Familjerätt, så idag har jag börjat läsa om bodelning vilket är mycket intressant och det som är skönt är att man inte längre är någon nybörjare gällande rättsområden eftersom jag har läst ett år. Så därför har jag varit inne på familjerätt på juridisk översiktskurs, JÖK I, så jag vet vad det handlar om.

Nu ska jag dock gå och se ett avsnitt av SATC och sedan gå och lägga mig. Ska in till skolan i morgon och sitta med M för att gå igenom familjerätten, har gjort frågorna som är till kursen idag men vi skall gå igenom det jag har missat från förra övningspasset samt göra nästa veckas uppgifter om vi hinner, flitiga tjejer, jajemen! 

/ Sophie  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0