God morgon

Idag ska jag läsa i gammal kurslitteratur om de två kurserna jag har börjat eftersom dessa två kurser är fortsättningskurser. Ska även gå igenom juristens handbok, Finna Rätt. Men först ska jag skriva upp en lista som är viktig att tänka på när man studerar:

När lär vi oss inte
När vi 
  • tror att vi kan allt som vi behöver kunna
  • väljer att inte lära oss
  • inte väljer att lära oss på vårt eget sätt
  • är rädda att misslyckas
  • är rädda för förändringar
  • är rädda för att avslöja vår okunnighet
  • är trötta, hungriga och känner oss otrygga
  • tror vi är dumma
  • tror att vi inte förtjänar framgång
  • inte vill skiljas från mängden
När vår föreställning om ökad kunskap skrämmer oss

Känner Du igen dig i någon av dessa punkter så är det ditt ansvar att se till att ändra på det. Vi oroar oss alldeles för mycket idag även jag själv, tyvärr men det hjälper inte att oroa sig det vet vi alla.

/ Sophie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0