Effektivt!

Heeey! Vilken effektiv dag detta har varit, men det är väl en kompensation från gårdagen då jag kände mig som en ineffektiv student och tankegångarna florerade i stil med: " Äh jag gör detta sen, jag hinner och följder som panik och ångest". Men kära vänner idag har allt gått på räls. Dagen började med familjerättsövning där jag halvt hade svarat på uppgifterna, inte läst igenom dagens rättsfall endast det rättsfallet vi skulle ha extra. På lektionen var det tre personer som frivilligt skulle gå upp och visa hur man hade löst uppgiften på tavlan och vem är inte först att anmäla sig om inte jag (; hah så jag gick upp och förklarade min lösning vilket givetvis var rätt. 
  
Efter lektionen kom en i klassen fram och frågade om jag ville sitta med honom och två andra i klassen och göra de 14 handelsrättsuppgifterna som är till i morgon vilket jag tackade ja till skulle dock göra fastighetsrättsuppgifterna med M innan. Så jag och M gick och åt lunch. Efter lunchen satte vi oss och gjorde uppgifterna till fastighetsrätten som tog mindre än en timme, rekord! Sedan ringde jag R och bad han, U & F att komma till grupprummet jag och M hade bokat. 

Vi blev klar med uppgifterna vid 16.15, väldigt effektivt. Jag ringde min kära P som var på skolan och jag hann få en puss (läs: några) innan min buss gick 16.35. När jag kom hem var maten klar och nu har jag nyss duschat. Lille A kom till oss idag och ska vara hela veckan så jag ska nu skriva ut viktiga papper till i morgon och sedan gå och ha "mys i soffan" vilket vi har varje kväll när A är här, då samlas hela familjen och äter frukt eller fika, innan A ska gå och lägga sig ca. 19.30.
   
/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0