Dagens tänkvärda

Att välja tacksamhet handlar om att välja inställning och förhållningssätt till det vi har och är i livet. Vad kan du göra för att visa din tacksamhet idag? (Från "en härlig bok")

Här kommer en lista på vad jag är tacksam för:
Jag är tacksam
♥  för det liv jag har
♥ för att jag får ha världens underbaraste man vid min sida & att vi är förlovade 
   (Du & Jag mot världen)
♥ för att jag har en så fin familj
♥ för att jag har världens finaste Mamma
♥ för den tid jag fick ha med min Pappa
   (Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta)
♥ över att få vara älskad
♥ för allt jag hittills har uppnått i livet - Körkort, Studenten, Börjat på Universitet, min personliga utveckling...
♥ för att jag får plugga, utbilda mig & förhoppningsvis få ett bra jobb
♥ för att jag tror på mig själv
♥ för mitt yttre & speciellt för mitt inre
♥ för ALLA mina underbara minnen
♥ för alla mina erfarenheter, dåliga som bra 
♥ för att jag har valt att vara lycklig
♥ för att jag har så fina vänner
♥ för att jag älskar kunskap & anser att det berikar livet
♥ för mitt barnasinne
♥ för att jag har tak över huvudet & mat på bordet
♥ för att jag får dela med mig av mina erfarenheter till andra 
♥ för att jag har fått ha semester denna sommar
♥ för att jag själv får välja hur min framtid skall se ut
♥ över att få duscha 
♥ över att få sova i en skön säng
Listan kan göras längre!

Idag ska jag visa min tacksamhet till min Mamma genom att laga middag & städa huset så allt är snyggt och fint när hon kommer hem, jag skall även tända ett ljus till min kära Far & fortsätta längta tills jag får träffa Min P i morgon. 
Livet är allt underbart! Vilket ditt liv också kan vara (om det inte redan är) Det handlar bara om vilken inställning Du har till allt som händer runt omkring Dig och främst allt som händer inom Dig. 
Kom ihåg att Lycka är ett val och inget som kommer med ett brev på posten.

Ha en underbar dag & visa er tacksamhet till livet & andra!

/ Sophie ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0