Supernanny

Sitter och äter lunch och ser på Supernanny (; Tycker alltid att man lär sig något. Personligen är jag en väldigt Pedagogisk människa och jag kommer att vara väldigt pedagogisk mot mina framtida barn. Mycket på grund av att jag har lärt mig en hel del om barnuppfostran, möte med andra människor och framförallt att läsa av andra människors signaler på gymnasiet. Ordet Pedagogik kommer från det grekiska ordet paidagagik som kommer av paidagagiko´s som hör till fostran/uppfostran  eller undervisningens vetande och metoder. 

För två år sedan ville jag bli barnpsykolog men jag tror inte att jag har psyket till det. Jag skulle inte bli en professionell psykolog eftersom jag har så mycket medkänsla för människor, (ser jag någon som gråter, gråter jag med). För att vara en professionell psykolog måste man kunna hålla masken och enligt mig vara väldigt känslokalla utåt sett. Supernanny är ett sevärt progam!

Till efterrätt blir det nog en bit av min underbara chokladkaka och vaniljsås (; 
Ha en bra dag!

/ Sophie ♥ 

Kommentarer
Postat av: Nancy

thanks :)

2008-10-22 @ 13:54:58
URL: http://giveitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0