Hej igen!

Kom hem vid 17, har ätit middag och hjälpt Mamma inför i kväll, gästerna kommer klockan 19. Ska nu ta bort mitt smink, det jag har kvar att göra på min lista är att göra markeringar i böckerna och lagboken & kolla igenom Specialprocess boken, ska göra på det sätt som föreläsaren i Studieteknik tipsade om nämligen att göra:

1. Snabb översikt – Innehållsförteckning,sammanfattning, blädderläsa 30 – 40 min.

 

2.  Fördjupad översikt – Det som ”står ut”, kolla fet text & ta fyra till fem meningar i taget. Man kan läsa dem första   meningen i varje stycke, alltså den första och sista delen av ett kapitel.

 

     Dessa två punkter skall man gå igenom INNAN Föreläsning!

 

     / Sophie ♥

h   

     

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0