Yxdåd eller?

Idag på förmiddagen så ringde mammas telefonen precis när jag gått in till badrummet och jag ropade förbrilt att någon skulle svara men det gjorde ingen. Alla var ute i garaget och hämtade in ved och J dammsög bilen. Sedan ringer det på J:s mobil och sedan hem, jag ropar till J att det ringer men halvt hörselskadad som han är hör han ingenting. 

Så jag rusar ut ur badrummet men hinner inte svara. Sedan ringer det på min mobil och jag ser att det är min Älskling som ringer. P säger att jag ska säga till Mamma och J att hämta upp min Lillebror S . Jag ber Mamma ringa upp S, hon är smått bekymrad över att behöva hämta honom eftersom de hade fullt upp med annat och trodde att han hade fixat skjuts hem. 

Jag är med när mamma ringer upp och från att först låta irriterad över att behöva komma till: Vi kommer! Tydligen så hade S blivit skadad på Innebandymatchen (jag trodde först att det var boxningen). Blev helt orolig och tankarna hann fara iväg, jag ringde upp Mor och sa att hon skulle ringa så fort hon fick veta vad som hade hänt. 

Han hade tydligen blivit knuffad in i en stolpe så det hade spruckit upp i hårfästet, och han hade sår ända ner till läppen. Efter ett tag kom dom hem och ja han såg förfärlig ut. Han såg ut som han från Yxdådet i Vojakkala, med sitt svullna blåöga från gårdagen(boxningen) och de röda såren som såg ut som ett stort ärr, hacket i pannan & fläskläpp :( Stackarn. Förstår inte varför han ska ha sådan otur hela tiden. Han ser helt normal ut på ena sidan och på andra sidan ser han ut som Quasimodo. Min Älskade bror!  

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0