Helg update

Fredag: Vaknade av mig själv 9.30, hade glömt ställa klockan konstigt nog. Tur att jag vaknade hyvsat tidigt i alla fall. Gick upp direkt, framsteg men det var mest för att jag var så chockad över att jag inte hade ställt någon klocka (; Startade morgonen med ett 30 min Pilatespass, åt lunch och tog bussen in till Universitetet där jag möte upp P och fick nyckeln till hans bil. Jag och M for in med min P:s bil till stan.  

På stan hittade jag det mest från min lista, jag köpte Chaiteá, mineralpuder (skönt att man till och med kan sova med det), måste boka tid hos hudvård och make-up kurserna (; jag köpte även ett par "uggs" från EMU, helt underbara!

  

Det blev två par tjockare strumpbyxor från Gina, råkade dock köpa ett par svarta leggins istället för strumpbyxor så jag måste gå och byta, jobbigt!. Har även beställt linsvätska från Lensway eftersom det var billigare plus att jag fick 10% studentrabatt. Köpte även fyra par örhängen, enkla och söta! 


Vi köpte även en present till födelsedagsbarnet. Jag & M hann även fika på vårt stamisfik (; Det blev en stor muffins och en COLA! Har som sagt börjat dricka coca cola efter måånga års uppehåll. Har lessnat helt på allt annat som finns inom läskvärlden som sprite, fanta, cider... Längtar till Julmusten kommer för det är underbart! Hittade dock inga pärmar, får köpa på Universitetet istället. 

Efter stan for jag hem och åt middag och gjorde mig i ordning inför kvällen och J:s bror och Moder körde mig till M. Men eftersom jag kom dit ganska sent så for vi direkt till förfesten hos MA som fyllde år. På förfesten var det blandat, allt får oss juriststudenter till ekonomer och civilingenjörer. Sedan blev det utgång på gamla kåren. Där inne var min Älskling med sina polare, vi dansade, drack "isdrinkar" och snackade med folk. 

Måste även säga att jag ibland inte förstår mig på folk (män/killar). Jag och M gick och satte oss i några fåtöljer och en kille började snacka med mig. En jätte trevlig kille, vi snackade om allt mellan himmel och jord och efter ett tag kom P och hälsade och de skakade hand och vi fortsatte att prata och så frågar han hur jag ska ta mig hem. Jag säger att jag ska åka taxi med min fästman och pekar på P och då säger han:
 - Sophie det var trevligt att träffas! och så gick han. Okeej! Det är inte första gången. Jag fattar inte det där, kan man inte få ha ett trevligt samtal med det motsatta könet utan att vilja något mer ? Varför ska det vara så krångligt att endast vilja ha en konversation. 

TRÅKIGT! Ska man verkligen behöva säga det första man säger att man är upptagen ? För om det nu är så viktigt att veta det varför frågar man inte det från för början då eller kollar om tjejen man snackar med har en ring på fingret? Finns verkligen inget osexigare än kåta singlar som kör med one night stand. Kalla mig gammalmodig men jag tycker att Kärlek och Sex går hand i hand!  Vid 02-03:00 tog jag och P taxi hem till mig. Vi gick inte och la oss förrän 04:00.   

Lördag: Vi vaknade 12.30, men det behövdes verkligen! Vi åt fattiga riddare (; 

Sedan såg vi Pearl Harbor och myste. Till middag blev det Tacos. Vi började även kolla på resor men vi vet inte riktigt vars vi ska fara ännu, vi har pratat om Paris men det vore skönt med sol och bad, men då måste man fara en bit bort när man ska på vintern. 

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0