Ett Farväl

Kom nyss hem från min vän F som far till Brasilien med A på tisdag. Shiit! Vi pratade om allt mellan himmel och jord och jag kollade vad hon hade packat och det såg bra ut (; Det var med blandade känslor jag gick hem från vår mötesplats efter att ha kramat om varandra och önskat varandra lycka till med resan & för min del pluggandet. Det känns sorligt och upprymt på samma gång. Jag är så otroligt glad för hennes och A skull, att få göra denna drömresa och att uppleva nya länder och lära känna sig själv. En livserfarenhet som heter duga! 

Personligen älskar jag att resa och vill uppleva så många nya platser och kulturer som möjligt. Ibland tänker jag om man kanske skulle ha farit och rest innan man började plugga. Vilket egentligen var tanken från första början, jag och P hade bokat en långresa till Thailand efter studenten och tänkte fara ut och resa för att komma på vad vi verkligen ville bli, (utbilda oss till) eftersom Högskola/Universitet har alltid varit en självklarhet för mig. Vi skulle komma hem 1 dag innan jul och tanken var att vi skulle söka till en utbildning till våren. Alltså ta ett halvår till att resa. Men så blev det aldrig utan vi båda kom in på den utbildning vi hade sökt till så vi avbokade resan och började plugga istället. Något jag absolut INTE ångrar. Jag känner idag att Jurist är det jag vill bli. Inom exakt vilket rättsområde är inte lika klart men man har vissa områden som är mer intressanta. 

Nä nu blir det ett avsnitt av SATC, örtteá, en bit mörkchoklad och en mandarin och tända ljus. Underbart höstmys!
 
God natt kära läsare!

/ Sophie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0