Back Again

Nu kommer en liten update på vad som har hänt de senaste dagarna. Har inte prioriterat att sitta framför datorn och skriva i bloggen när jag har så mycket annat som måste göras. Det känns skönt att inte känna någon press att skriva eftersom jag endast skriver till mig själv. För att kunna gå tillbaka och minnas vad jag har gjort (;  

Torsdag: Hela dagen spenderades med Fastighetsrättsboken hann nästan läsa ut den innan sista kvällsföreläsningen började 18-20. Efter det kom jag hem och renskrev föreläsningen. Under dagen pratade jag även med M i en timme på skype (; 

Fredag: En händelserik dag! Dagen började med att jag gick upp vid 9 tiden och försökte läsa men jag hade inte någon motivation så det blev inte så många sidor. For även in och hämta mamma från jobbet och sedan fick jag sminka henne inför Julfesten hon skulle till. Hon blev så fin :) Det hann bli lite stressigt eftersom jag inte hade packat klart min väska. Så det blev stress ner till bussen och tror du inte att bussen passerar när jag är ca 50 m från busshållsplatsen. Great! Självklart var det ingen annan som skulle hoppa på så den bara passerade. 

Men jag gick och ställde mig i busshållsplatsen i alla fall och ringde och bad mamma komma och hämta mig eftersom min LV-väska var såå tung och jag hade Macen och lagboken i en påse, jobbigt! Men när jag står där och väntar på att mamma ska komma så kommer bussen. Så jag hoppade på bussen och halvvägs in till stan ser jag att det lär bli tight att hinna med nästa buss till min Älskling så jag frågar busschauffören om hon tror att jag kommer att hinna och då säger hon att hon redan hade bett bussen att vänta. Tack snälla busschaufför. 

Väl på busstationen stod min Älskling och väntade på mig :) Direkt när vi kommer hem till honom var det middag och sedan efterrätt och efter var de det traditionella PEPPARKAKS BAKET :D Julen är här! På kvällen såg vi Pinapple Express haha vilken film. Den var helskruvad men underhållande. 

Lördag: Härligt att vakna upp med min Älskling. Mys mys mys! Under dagen blev det lite läsande och jag läste klart om Panträtt och jag & P for och körde lilla H i pulkan. Hih sötisen! Det är rart med barn men samtidigt väldigt krävande har tidigare velat ha 4 barn och kanske 3 eftersom det är mer praktiskt (; (i bilen bl.a.)  Men nu tror jag att det nog skulle räcka med två och högst tre eftersom man måste ju ha tid för varandra som makar (vill helst gifta mig innan jag skaffar barn) så att man inte tappar bort varandra i allt blöjbytande och skrikande ungar för vad har man då kvar när alla ungarna lämnar boet? Det är även det dyraste man kan skaffa sig! och dålig ekonomi är det som kan tära på en relation som mest.

På kvällen såg vi Sunes jul (; Hih nostalgi! 

/ Sophie ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0