Skadeglad j*vel

Igår tog jag bussen hem från stan. Satt och väntade ett tag på att bussen skulle gå och så såg jag att en annan buss som jag brukar åka med skulle gå lite tidigare. Så jag ringer min mor samtidigt som jag kliver på bussen och frågar om hon kan komma och hämta mig vid E4:an i A (där jag bor) och de kunde hon så jag stämplade kortet och klev på. Sedan när vi började närma oss avfarten till A så trycker jag på stopp, jag börjar ta på mig jackan och så ser jag hur bussen far förbi avfarten och då börjar jag ropa att jag skulle av där så jag går fram till busschauffören och säger: "Men jag skulle ju av i A". Då säger chauffören: " Men det här är en direktbuss till ..." och "det här är andra gången du kliver på den här bussen" då svarar jag "men varför sa du inget när jag klev på då? "eftersom du visste att jag skulle till A". 

Plus att korkskallen inte sa något den där "första gången" jag tydligen hade åkt med bussen att jag hade hoppat på en direktbuss. Det är ju knappast så att jag hoppar på en direktbuss till en annan stad för att jag tycker att det är kul. Hade jag vetat att det var en direktbuss hade jag antagligen inte klivit på. Det dumma är att han hörde exakt vad jag sa i telefon när jag bad "någon" (min mamma) att hämta upp mig på E4:an i A. Varför sa han ingenting då om att det var en direktbuss? när han till och med kom ihåg att jag hade åkt med denna buss tidigare? Dålig service och snacka om skadeglad jävel! 

Den korkade gubben släppte av mig i en p-ficka på E4:an. Tur att jag hade någon som skulle komma och hämta mig annars hade jag fasiken frusit ihjäl i ovädret och det är nog därför jag har blivit mer sjuk, sjukersättning tack! Tur att Mamma ringde och skällde på dom idag. Fattar man inte vad service är ska man inte jobba i ett serviceyrke och framförallt inte jävlas med sina kunder. Mycket dåligt!

En arg resenär!

/ Sophie ♥
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0