Sista dagen som 19-åring

Ett Hjälp infinner sig inom mig men jag vet egentligen inte varför. Jag kommer knappast att känna mig äldre i morgon än vad jag har känt mig idag. Men på något sätt känns det som att det är ett stort steg att gå från 19 till 20-åring. Att vara 20 låter så vuxet. Den enda skillnaden egentligen från idag till i morgon är att jag får handla på Systemet och att jag nu anses som Vuxen. Samtidigt som jag tycker att det är "läskigt" att fylla år och veta att nu har det gått ett år till i mitt liv så borde jag känna mig lugn. 

Jag har åstadkommit väldigt mycket på detta gångna år och jag har utvecklats mer som person, har fortfarande kärleken i mitt liv som jag är förlovad med, har endast 1,5 år kvar på mina studier och att ha en kandidatexamen som 21-åring låter väldigt ungt. Speciellt när medelåldern på Universitetsstudenter är ca 25 första året. 

Jag har hittills inga resttentor (läs: kommer förhoppningsvis att inga få). Jag jobbar som Fristående konsult och i januari börjar jag jobba ideellt på Juridikjouren. Till nästa år skulle jag vilja skaffa mig ett fadderbarn och skänka mer pengar till cancerforskningen än vad jag brukar dvs. (ngra rosabandet broscher). Och givetvis mer kunskap och en fortsatt personlig utveckling. Ja listan kan göras lång...

Nä nu ska jag snart gå och sova och vakna upp som en 20-åring :D Jag har idag läst klart bolagsboken, och ska nu skriva ut lite nödvändiga saker. I morgon kommer M, jag ska möte upp henne klockan 10.00.  

God natt!

/ Sophie ♥

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0