De senaste dagarna:

Julafton: Det kom ingen tomte i år eller min morbror (aka tomten) delade ut klapparna men masken hade han lämnat hemma. Vi firar som sagt alltid jul med mina kusiner som bor några hus ifrån oss (; samt med mormor och hennes man K, samt morfar. En total komplott på 12 personer, alldeles lagomt. Jag fick en hel del fina klappar, trots att de minskar för varje år, nu börjar man bli gammal. Jag fick hårvårdsgrejer, halsband och borstset  av min bror. Schampo + balsam av mor, samt tre par svarta sockar, och ett par hello kitty (rosa & vita), svart kavaj, halsband, pengar, en STOR härlig kudde (att ha i sängen när man läser), tre par Chateau XL vin glas, sallads set...

Kvällen bestod av spel och trevligt umgänge :) Me Like!

Juldagen: Tänkte att jag skulle vakna tidigt för att gå igenom de sista i aktiebolagsrätten, men det gjorde jag utan jag vaknade ganska sent så det var bara att packa väskan för att fara till P. Klockan 13 var det jullunch hos hans farmor & farfar. Så jag kom till P nästan prick ett och som tur var var alla inte klara för att fara (; Innan vi for på jullunchen så öppnade jag även de paketen jag hade fått av P:s farmor & farfar och i paketen låg ett par jätte fina stickade vantar. En duk samt 4 matchande bordstabletter. Tack! 

Väl på plats bjöds det på jätte god jullunch. Det var även extra gott eftersom jag inte hann äta någon frukost innan jag for utan jag hade endast druckit en kopp teá. Men hunger är ju den bästa kryddan! Visst ja den så kallade "överraskningen" som vi höll på med för 10 dagar sedan. Var att jag och P:s tre syskon var och fotade oss hos en "Proffs" fotograf. Så det blev 1 bild på vardera syskon med sällskap, alltså jag och P på ett kort, A på ett kort, M på ett kort samt F + familj på ett kort. Så totalt 4 bilder och fyra ramar som vi gav till P:s föräldrar samt hans mormor & morfar, farmor & farfar och till min mamma & J, mormor & K samt morfar. 

Det var lite kul att P:s föräldrar (mamma) öppnade paketet med mig och P på först. Och hon trodde att vi hade gått och gift oss i smyg (; hah och hon sa till oss att hon ska/vill vara med när vi gifter oss! Efter lunchen for vi hem till P och hade "vår lilla julafton". Vi öppnar alltid de paketen vi ska ge till varandra på juldagen. Så man får se varandra reaktioner (; hah. nä men det är mysigt att öppna dom ensamma. 

Av P fick jag ett par mysiga tofflor som jag har suktat efter länge samt en cd-skiva med Enya och en med Seal :D Tack Älskling! P fick av mig ett par björnborg kallingar samt en förstoring på mig när jag poserar mot en pelare vid hamnen i Ayia Napa. Shit vad brun jag var! Resten av dagen bestod av mys, och tv-tittande. Det är härligt med jul. Självklart åt man alldeles för mycket också. 

Annandag jul: Då for jag och P in till stan för att shoppa lite, men det blev bara en snabb visit eftersom vi vaknade så sent och klockan 16 skulle vi vara hos mig. Men vi hann byta ut ett glas och P hann köpa en skjorta för halva priset. Direkt när vi kom hem klockan 16 for vi till min mormor & K för att äta julmiddag och fira att min mormor hade fyllt år den 21 december. Det var riktigt trevligt, god mat och gott fika! Sedan for vi hem till mig igen & myste och såg Gladiator :) 

/ Sophie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0