Årsresumé - 2008

2008 är snart över och vi intar 2009 med spänning! Det snart gångna året har inneburit en hel del.

Januari: Vilket är en månad som jag inte riktigt har kommit överens med & den har för mig i mer än fem år varit en svart månad. En månad då mitt liv vändes upp & ner och då allt förändrades på några sekunder. Då jag & min bror fick höra de orden man aldrig vill höra: "Sophie och S. Pappa är död". Januari innebar ingen större lycka för mig detta år heller. En vecka innan min andra tenta under mitt första Universitetsår hände något hemskt! Mina två kära klasskamrater M & F var med i en fruktansvärd bilolycka. 

Jag fick veta det genom F (en kille i min klass). Jag hade till och med ringt M den dagen eftersom vi skulle träffas dagen därpå och tentaplugga men jag fick inget svar. Så jag skickade ett sms. Mitt i all tenta stress hände det som inte fick hända. Varför kan man fråga sig? mina två kompanjoner som jag hade sett framemot att få träffa igen efter julledigheten. Som tur var hade dom änglavakt. Det tog en dag innan jag lyckades ta mig till sjukhuset även fast jag hade velat vara hos dom så fort som möjligt men allt kändes så overkligt. 

Det stod till och med i tidningen dagen efter om olyckan och det stod att dom var vid medvetandet när ambulanspersonalen hade kommit till platsen så jag tänkte att de hade klarat sig bra och att de nog skulle vara på fötterna igen. Fast när jag fick träffa dom förstod jag att det skulle dröja ett tag. Som tur är så mår båda bra idag och M är nu tillbaka :D Tyvärr inte F. 

Februari: Den 14 februari firade jag & P, 1 år som förlovade ;D  

Mars: 19 mars 3 år sedan ♥. Lilla H fyllde 1 år. 

April: Vi bokade sommarens Cypernresa. Denna månad för 1 år sedan tog jag körkort. P:s mamma fyllde år. Valborgsmässoafton som vi firade hos mig.

Maj: Min kära vän Å fyllde 20. Hade min tredje tenta 31. 

Juni: Min mamma & J for till Cypern och jag hade min fjärde tenta. Sommarlov! For till Stockholm där min Älskling jobbade och firade midsommar. Super mysigt! Sex and The City - the Movie hade premiär. 

Juli: CYPRUS BABY! Jag & Älsklingen for till Cypern vi sov hos min farfar i 10 nätter och på hotell i Ayia Napa i 7 nätter. P:s familj kom även ner :D de kom och hälsade på min farfar uppe i bergen ;) Once in a life time! - maybe? som något sådant inträffar. Vi var helt oförberedda. De ringde oss när de var på flygplatsen i Larnaca. P:s pappa fyllde 50.   

Augusti: Kräftfiske, alltid lika underbart! P fyllde 20 år ♥

 

September: Började plugga igen efter sommaruppehållet. M kom tillbaka :D Lycka! Vet inte om jag hade fortsatt plugga om hon inte hade kommit tillbaka. Pluggkompisar spelar väldigt STOR roll för att man ska trivas.  

 

Oktober: Lillebror S fyllde 18 år

 

November: Min vän F for till Brasilien. Såg Madagascar 2 :D Började jobba som Fristående Hudvårdskonsult!

 

December: Jag fyllde 20 år & blev kidnappad (;  den 10:e firade jag och min Älskling 4 år tillsammans. Utbildade mig färdigt inför Juridik jouren som jag börjar jobba på i Januari 2009. 

 

Ett fullspäckat år helt enkelt!

 

/ Sophie ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0